Címke: közlekedés

Közbeszerzések

A magyar gazdasági elit terveiben komoly szerepet szánt az Oszmán Birodalomnak. Bár a lehetőségek nagyobb részét a német érdekeltségek kapták, számos olyan piaci rés volt, ahol a magyarországi vállalkozások vagy intézmények rúghattak labdába. Ennek tükrében talán nem is volt igazán elkeseredett a Pesti Napló

Miért felel a közlekedési vállalat?

Noha a budapesti tömegközlekedés néhány fontos újdonsággal is szolgált a háború idején, a Pesti Naplóból kibontakozó általános kép inkább negatív volt. A kalauznők jelentette sokk mellett a szolgáltatás romló színvonala, betartatlan menetrend, leromló járművek uralták a lap híreit.

A fogas(kerekű) kérdés

„A svábhegyi fogaskerekű vasút mélylátású igazgató urai belátták, hogy Pesten már csak az ő járművükön van még dohányzási engedély, ‘mire minden tudósítás vagy megokolás nélkül beszüntették. 18 éve lakom fenn, eddig mindig lehetett dohányozni (a kocsi első részén), 

Mennyi is a lócitrom ára?

A budapesti közlekedés egyre fokozódó anomáliái közt helyet kapott a bérkocsisok helyzetének romlása is. Miután „munkaeszközeik” – fogyasztás szempontjából – a hadsereg, sőt a lakosság versenytársai voltak a szűkös élelmiszerkészletekért folytatott versenyben, a szolgáltatók költségei elég gyorsan emelkedtek.

A gyűlölt „Pokrócz Éva” – Ellenségünk a kalauznő

A goromba kalauznő is elnémul menten, ha egy csomag valódi Kotányi paprikával kínálja meg az ember” – így szólt egy humorosnak semmiképp nem nevezhető hirdetés 1916-ban. Manapság sem túl népszerű foglalkozás a BKV-ellenőré – mondhatni, 100 év alatt mit sem változott helyzet.