A MÁV szállítási kapacitásait a hadba lépéstől fogva alárendelték a hadsereg igényeinek. A menetrend átalakítása, egyes kocsiosztályok közlekedésének korlátozása, a hadi- és állami szállítmányok elsőbbsége a vasúton és további racionalizálási lépések
Címke: közlekedés
Leülhet-e a kalauz(nő)?
Már a háború elején megjelentek az első nők a villamoskalauzok között, majd egy évvel később már tömegesen alkalmazták őket ebben a munkakörben. Az újságokban ekkor kezdtek cikkezni a kérdésről: állhat-e a teljes munkaidőben, akár 12 órát meghaladóan egy (női!) kalauz?
Sínen vagyunk….
A Pesti Hírlap 1915 kora őszén vasúti kedvezményre hívta fel olvasói figyelmét: mindazok, akik rokkant vagy sebesült hozzátartozóikat szeretnék meglátogatni, a lakóhelyük és a kórház közti viszonylatban kedvezményes áron válthattak vonatjegyet – de csakis a harmadik osztályra.
„A gummi garnitúrákra szüksége van a hadseregnek” – Az autóforgalom korlátozása 1915-ben
Sokaknak ismerős lehet a marne-i taxik legendája, mely szerint Franciaországot az a hatszáz párizsi taxis mentette meg, akik a csatatérre szállították az utánpótlást. Mint tudjuk, a francia nemzeti propaganda a civilek és a katonák összefogását demonstrálandó játszott rá
Közlekedési kínok a fővárosban
„Éjjel az omnibusz tetején, emlékszel kicsikém, de csuda volt. Lent nyikorogtak a kerekek, s felettünk nevetett a telihold.” – szólt Zerkovitz Bélának, az 1910-es évek legnépszerűbb dalszerzőjének egyik slágere. Az omnibuszok, azaz a ló vontatta tömegközlekedési eszközök 1915-ben már több mint nyolcvan éve járták Buda és Pest
Apró kellemetlenségek
A hősies háború óhatatlanul is a nagy, látványos átalakulások felé terelte a figyelmet. A gigászi küzdelem (képzetének) árnyékában azonban sok olyan, látszólag apró dolog is megváltozott, ami a huszadik század első évtizedében már napi rutinnak, vagy legalábbis
„Álmában csönget egy picit” – villamosközlekedés a háború idején
A főváros közlekedési lehetőségeit a 19. század végén az akkor már elavultnak számító lóvasút még mindig markánsan meghatározta. Ugyan már az 1880-as évek elején voltak próbálkozások egy, „a várost és környékét felölelő közúti vaspályahálózat kiépítésére”